De eerste dagen dat RBICT de controle overnam, waren de computers alleen maar met de zeer benodigde updates bezig omdat dat al in jaren niet gedaan was. Toen de basis ICT weer op orde was, zijn wij met elkaar om de tafel gaan zitten om te bedenken wat er voor onze situatie aan ICT nog verbeterd kon worden. Een simpel programmaatje dat ervoor zorgt dat alle computers uit- en aangezet kunnen worden is daar een mooi voorbeeld van.
Ook met de verbouwing en de verhuizing naar onze nieuwe apotheek dacht RBICT goed mee en heeft ons echt ontzorgd. De ICT was gelijk een belangrijk punt in de gehele ontwerpfase van de apotheek. Als je dat niet gelijk doet dan loop je algauw tegen de bekende valkuilen van bijvoorbeeld te weinig UTP-poortjes aan, omdat men gewoonweg uitgaat van de standaard. Maar geen enkele apotheek is uiteraard standaard en RBICT weet en snapt dat. Zo wilden wij ook overal goede WiFi. Maar wel zo slim dat onze cliënten er gebruik van kunnen maken, maar tevens dat er ook en veilige draadloze verbinding is met ons AIS. RBICT heeft ook meegedacht over de camerabeveiliging en die later ook door hen is geïmplementeerd. Op de verhuisdag was RBICT ook met voltallig team aanwezig en zijn er vele nieuwe systemen neergezet en oude verplaatst. Ze gingen pas weg toen alles goed draaide en de maandag waren ze nog even aanwezig om de puntjes op de i te zetten.
Uiteraard mag veilig mailen in de zorg ook niet ontbreken. RBICT heeft ons geholpen met het opzetten van Zorgmail Safe Relay en de mogelijkheid om binnen Mircosoft veilig te mailen naar bijvoorbeeld een @hotmail.com adres. Uiteraard is de gehele overgang naar Office 365 een zegen geweest en maakt onze organisatie veel flexibeler in het werken.
Al met al een bedrijf waar je op vertrouwen kan, wij zijn blij dat we met onze gezondheidscentra de stap gemaakt hebben en nu echt toekomstproof zijn!
- Marco Lourens,
Apotheker @ Service Apotheek Malden en Service Apotheek de Vuursteen